Wednesday, January 4, 2012

Pengaruh Politik

Salam semua..Hurm..dh hampir setahun kot aku tinggalkan blog ni..sorry! It's all because of my busy working life. dah masuk dunia keje, xleh nk lepak2 cam time blaja dolu2..
Okeh! for the new year's post start, aku nk ulas sikit situasi politik negara kita zaman skang ni. Aku pon xreti nak cakap camne, tapi agak membosankan dan merunsingkan la..Semenjak dua menjak ni, rmai pulak mahasiswa2 yang terlibat dalam politik ni. Well, before this xboleh sbb forbidden by AUKU. tapi, dorg ni aku boleh cakap dibagi betis, nak peha. dah bagi peha, nak penumbuk agaknya. merusuh segala bagai plak. wat malu mak bapak je. aku ni kalau masuk bab2 politik, memg out skit la..xberminat!


Seriously, politik zaman skang ni makin merisaukan. maybe, for the next few years, dari sekolah rendah lagi kot dh boleh ikot perkembangan politik. mcm dlm kartun yang xberapa nak kartun tu.. sejak dari darjah satu, dah ada impian nak masuk bidang politik. ni lah yang kita katakan TRANSFORMASI! bertukar!!!

Kalau zaman aku dolu2, mase introduce yourself tu, kalau masuk bab cita2, mesti rmai cakap doktor, cikgu, pensyarah..tapi mungkin generasi akan dtg, akn lebih cenderung nk pilih ahli politik sbg cita2 mereka. mana taw kan. dn jgn terkezut kalau dengar jawapan cita2 nk jadi bini PM. mana tak nya, banyak manfaat kot!

So, korang nilai la sendiri mana yang salah, mana yang betul. Skang ni, propaganda2 politik memang tengah hangat. xkesah la kerajaan ke, pembangkang ke, sama je..masing2 berniat nk jatuhkan lawan masing2.. lantak korang la..janji korang bahagia..kitorg org2 biasa ni, xbahagia pon xpe..xde sape nak kesah. kan?

No comments: