Sunday, February 20, 2011

Tak Salah nak Menjawab?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.
Assalamualaikum dan Salam 1 Dunia.

Okeh..entry aku kali ni bukan nak ajar korang kurang ajar,
bukan nak suruh korang menjawab tak tentu pasal,
tapi.
tapi.
dan tapi.
aku nak menjawab persoalan yang timbul hasil daripada blog review Mr. Junko.
ala..pemilik blog Melayu Frustasi tu..

tak kenal?tipu giler korang! dia tengah hot kot skang..
hot ape?bukan hot fm, tapi hot temper..
hahaha..okeh2..sori mr.junko..gurau senda kejap.
first of all, aku nak ucapkan jutaan terima kasih lah buat enchik junko
sebab sudi intuk buat review tentang blog yang tak seberapa ni..
tapi memang tak salah pon kalau korang nak buat benda yang sama..
malah dialu-alukan lagi. it's all yours.
oppsss.terguna bahasa inggeris pulak. sorri enchik junko.
so, aku ada 15 minit je nak bidas balik hujah2 encik junko selaku pihak pembangkang kepada blog tak salah ni.hahaha..dah macam debat la pulak! tipu2..

1. kenapa tak banyak entry yang bermula dengan tak salah?
ouch...nampaknya dia terperasan di situ. bagus jugak junko ni. teliti satu2..haha..
actually, aku bukan tak nak gunakan Tak Salah tu, tapi ade certain2 part daripada entry2 aku tak sesuai untuk menggunakan perkataan tu. kalau nak memang boleh, tapi sebab malas nak fikir panjang2 dan masa sekarang ni sangatlah berharga bagi aku, aku rasa better direct to the point jela. 

2. tentang header tu. haaa..korang tengok, ape komen korang?
actually, header tu aku buat sekadar buat je. bukan nak hias cantik2 pon. 
aku seriously xreti nak hias2 something ni. aku bukan mak andam nox!haha..
bagi aku, header yang aku buat tu biar simple tapi at least ade identiti tersendiri.
so, header yang simple itu jugak melambangkan diri aku yang sememangnya simple mimple like pimple. 
not nipple yek!

3. penggunaan bahasa. maybe ade sesetengah orang xsenang dengan penggunaan bahasa rojak atau campur. bagi aku, ini diri aku yang sebenar, dan aku tak suka untuk hipokrit. 
yes! dalam percakapan aku hari2 pon memang aku gunakan bahasa rojak.
sebab? aku mengaku, aku ni lemah dalam bahasa inggeris. seriously! aku tak tipu.
so dengan itu aku ambil langkah berjaga2 *chewah* dengan menggunakan bahasa rojak sebaga satu titik permulaan untuk aku lebih lancar menggunakan bahasa inggeris. well. practice makes perfect! dan itulah yang aku sedang lakukan. nak speaking totally english kang, terkejut pulak kawan2 aku tak paham broken english aku nih. ahahaha..so, aku hormati pandangan enchik junko, tapi pada masa yang sama, aku perlukan keselesaan dalam penulisan. really appreciate your comment! ;)

4. blog aku berat?hahaha..
aku pon xsure tang mana blog ni berat. tapi tak pe. akan kucari pemberat tu sampai ke lobang hidung!
tapi for time being, aku tak leh nak buat pape pon lagi sebab terlalu bz. 

5.kurang update?
haaaa..ni part yang paling sedih.huhuk.
actually, aku bukan lah malas nak update korang.
aku ni student. and ni final semester aku.so skang ni merupakan masa aku busy sampaikan tak de masa nak taip entry untuk update. meh aku senaraikan apa yang perlu aku buat dalam minggu ni.
i- update blog
ii-update blog jugak
iii-update blog lagi dan lagi.
iv-edit thesis aku since aku kena submit hardcover by next week. so, kena kejar dateline dengan buat keje tanpa sv sebab sv aku sangatlah bust memanjang.
v-edit paper research aku untuk masuk competition. kalau sape2 student engineering, mesti taw S-SPEC tu ape kan?haaa...aku masuk paper contest..event ni kat UTM. so, kenalah buat yang terbaik.
vi- plant design project. part ni paling critical. aku kena siapkan design plant aku yang tak seberapa tu by this tuesday. semua aspect kena ambik kira. cost, safety, product spec and so on. on wednesday, aku dah kena present. target to be one of the top 3 group and representing my program to present the project in front of industries' representative. korang doakan aku yek!
vii- aku kena study untuk 2 test hari khamis nnti. haa...mau tak gile kepala otak aku.
kalau korang baca sume tu, korang fikir ade tak masa untuk aku nak jenguk2 blog ni?takde kan..
tapi aku jenguk la jugak walaupun 5 minit.so, sorry buat sape2 yang BW kat sini tapi tak di reply. 
insya allah ada masa lapang nanti aku BW kat korang nyer blog pulak. 

waaa...dah lebih masa 15 minit aku. ni dah makan masa 15 ratus ribu minit ni.
aku dah la menaip cam sipot sedot. 
haish! tapi takpe.. demimu enchik junko, kurela segalanya..
hahaha.gay syial Mr. Eye nih! hahaha..
k lah..aku skang ni terpaksa berkampung kat blog akademik kampus aku semata2 nak siapkan project tu.
so, nak sambung buat keje pulak.
to mr.junko, thanks so much for the review! 
all the best.. nak kenal enchik junko?

2 comments:

JUNKO-EL-HIDA said...

Top la sangat..ko nie memandai aje Mr eye..hahahaha..uat aku tergelak dengan ketopan ko tue..wakakaka..header tue bkn tuju kt ko..tp sbgi cth untuk review aku yg lepas2..hihihi..sama2..harap suka..

Mr.Eye said...

junko:
haha..top ape blog katak tu..
ala..skang memang la tak top lagi.
akan datang la..hehehe...
owh2..pasal header 2 xkisah pon..
haruslah suke...